počasi bo bolje: akcija za mesto po meri ljudi / počasi bo bolje: a campaign for a people-friendly city

Akcija POČASI BO BOLJE je skupna pobuda Ljubljanske kolesarske mreže, Inštituta za podnebne rešitve in kolesarskega župana Ljubljane Mateja Praprotnika. Osredotočila se je na izboljšanje pogojev za aktivno mobilnost v Črnučah – zlasti na preureditev Dunajske ceste v območje umirjenega prometa ter na ohranitev nižje hitrosti vožnje. Projektne aktivnosti so obsegale zagovorništvo, javno razpravo, terenske aktivnosti in močno komunikacijsko kampanjo, s katero so želeli prebivalce informirati in opolnomočiti, da aktivno sodelujejo pri oblikovanju svojega življenjskega okolja.

Akcija je potekala na spletu, v medijih in na terenu, z vrhuncem med Evropskim tednom mobilnosti. Vključila je otroke, starše, lokalno skupnost, strokovnjake in odločevalce ter odprla dialog o bolj prijaznih, varnih in zdravih ulicah v mestu. Pobuda je dosegla široko podporo, ki se je materializirala v skoraj 1300 podpisih peticije ter jasnem odzivu Mestne občine Ljubljana, da bo predloge preučila in upoštevala pri prihodnji preureditvi Dunajske ceste.

Kaj smo dosegli

  • S terenskim delom, komuniciranjem in vključevanjem prebivalcev je nastala povezana skupnost podpornikov aktivne mobilnosti, ki je s skoraj 1.300 podpisi peticije (kar predstavlja približno 10% prebivalcev Črnuč) ter množično udeležbo na dogodkih pokazala jasno podporo predlaganim spremembam za preureditev Dunajske ceste v Črnučah v območje umirjenega prometa in izboljšanje pogojev za aktivno mobilnost.
  • Slovenski javnosti in odločevalcem je bila predstavljena vizualizacija preureditve Dunajske ceste, ki je omogočila jasno predstavo o varnejši in prometno umirjeni ulici ter sprožila razpravo o prihodnosti Črnuč.
  • Terenski dogodki s podporo staršev, šole in predsednice republike (bicivlak, prvi Kidical Mass v Sloveniji in jesenska kritična maso) so opozorili na pomen zmanjševanja hitrosti, poudarili prednosti urbanega kolesarjenja ter se zavzeli za izboljšanje pogojev kolesarjenja za otroke in druge ranljive skupine.
  • Vzpostavljen je bil neposreden dialog med skupnostjo in odločevalci, saj se je Mestna občina Ljubljana zavezala, da bo prejete predloge preučila in jih vključila v prihodnji preureditvi Dunajske ceste ter ohranila nižjo hitrost. 

---

The POČASI BO BOLJE (Slow Down for the Better) campaign was a joint initiative of the Ljubljana Cycling Network, the Institute for Climate Solutions, and Ljubljana’s Cycling Mayor Matej Praprotnik. The campaign focused on improving conditions for active mobility in Črnuče, in particular on redesigning Dunajska Street as a traffic-calmed area and maintaining lower speed limits. Project activities combined advocacy, public debate, on-the-ground actions, and a strong communication campaign aimed at informing and empowering residents to actively participate in shaping their local environment.

The campaign was carried out online, through the media, and in public spaces, with its peak during European Mobility Week. It brought together children, parents, the local community, experts, and decision-makers, and opened a dialogue on creating more people-friendly, safer, and healthier streets in the city. The initiative received broad public support, reflected in nearly 1,300 petition signatures, as well as a clear response from the City of Ljubljana, which committed to reviewing the proposals and taking them into account in the future redesign of Dunajska Street.

What we achieved

  • Through fieldwork, communication, and resident engagement, a connected community of active-mobility supporters was built, demonstrating clear support for the proposed changes with nearly 1,300 petition signatures (approximately 10% of Črnuče residents) and strong participation in public events.
  • A visualisation of the proposed redesign of Dunajska Street was presented to the Slovenian public and decision-makers, providing a clear and concrete illustration of a safer, traffic-calmed street and initiating a public discussion on the future of Črnuče.
  • On-the-ground events supported by parents, schools, and the President of the Republic—including a bike train, the first Kidical Mass in Slovenia, and an autumn Critical Mass—highlighted the importance of reducing traffic speed, promoted the benefits of urban cycling, and advocated for improved cycling conditions for children and other vulnerable groups.
  • Direct dialogue between the local community and decision-makers was established, as the City of Ljubljana committed to reviewing the submitted proposals, incorporating them into the future redesign of Dunajska Street, and maintaining lower speed limits.