Nosilec projekta: Ljubljanska kolesarska mreža, društvo za vzpodbujanje kolesarjenja in trajnostnega prometa
Razpis: Javni poziv za izvedbo akcij za obrambo evropskih vrednot
Trajanje projekta: 21. 7. 2025 – 31. 10. 2025
Vrednost projekta: 7.960,00 evrov
Akcija POČASI BO BOLJE je skupna pobuda Ljubljanske kolesarske mreže, Inštituta za podnebne rešitve in kolesarskega župana Ljubljane Mateja Praprotnika. Osredotočila se je na izboljšanje pogojev za aktivno mobilnost v Črnučah – zlasti na preureditev Dunajske ceste v območje umirjenega prometa ter na ohranitev nižje hitrosti vožnje. Projektne aktivnosti so obsegale zagovorništvo, javno razpravo, terenske aktivnosti in močno komunikacijsko kampanjo, s katero so želeli prebivalce informirati in opolnomočiti, da aktivno sodelujejo pri oblikovanju svojega življenjskega okolja.
Akcija je potekala na spletu, v medijih in na terenu, z vrhuncem med Evropskim tednom mobilnosti. Vključila je otroke, starše, lokalno skupnost, strokovnjake in odločevalce ter odprla dialog o bolj prijaznih, varnih in zdravih ulicah v mestu. Pobuda je dosegla široko podporo, ki se je materializirala v skoraj 1300 podpisih peticije ter jasnem odzivu Mestne občine Ljubljana, da bo predloge preučila in upoštevala pri prihodnji preureditvi Dunajske ceste.
Kaj smo dosegli
- S terenskim delom, komuniciranjem in vključevanjem prebivalcev je nastala povezana skupnost podpornikov aktivne mobilnosti, ki je s skoraj 1.300 podpisi peticije (kar predstavlja približno 10% prebivalcev Črnuč) ter množično udeležbo na dogodkih pokazala jasno podporo predlaganim spremembam za preureditev Dunajske ceste v Črnučah v območje umirjenega prometa in izboljšanje pogojev za aktivno mobilnost.
- Slovenski javnosti in odločevalcem je bila predstavljena vizualizacija preureditve Dunajske ceste, ki je omogočila jasno predstavo o varnejši in prometno umirjeni ulici ter sprožila razpravo o prihodnosti Črnuč.
- Terenski dogodki s podporo staršev, šole in predsednice republike (bicivlak, prvi Kidical Mass v Sloveniji in jesenska kritična maso) so opozorili na pomen zmanjševanja hitrosti, poudarili prednosti urbanega kolesarjenja ter se zavzeli za izboljšanje pogojev kolesarjenja za otroke in druge ranljive skupine.
- Vzpostavljen je bil neposreden dialog med skupnostjo in odločevalci, saj se je Mestna občina Ljubljana zavezala, da bo prejete predloge preučila in jih vključila v prihodnji preureditvi Dunajske ceste ter ohranila nižjo hitrost.
KONTAKTNA OSEBA: Iva Zozolly
E-pošta: lkm@kolesarji.org
Splet: www.lkm.kolesarji.org